Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

I Jurajski Kongres Gospodarczy odbył się w Częstochowie 15 listopada. Organizatorami byli: Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie, Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach oraz Centrum Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Częstochowa.

Uczestnicy, wśród których byli urzędnicy, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji gospodarczych i szkół, dyskutowali m.in. o rynku pracy w mieście i województwie oraz roli, jaką w sferze zatrudnienia odgrywa samorząd terytorialny i gospodarczy. Podjęto też temat konieczności szkolenia pracowników na potrzeby przedsiębiorców w kontekście deficytu pracowniczego. Debatowano także o kwestii odpowiedzialności biznesu oraz równości kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Częścią wydarzenia była gala, podczas której nagrodzono laureatów kolejnej edycji organizowanego od wielu lat konkursu Jurajski Produkt Roku.

Częstochowskie Centrum Obsługi Inwestora już planuje II Jurajski Kongres Gospodarczy. W tym roku odbędzie się on 26 i 27 września. Współorganizatorami pierwszego dnia będą RIPH i WUP. Drugiemu dniu wydarzenia będzie jednak patronować prestiżowa Fundacja „Pro Progressio”, która zajmuje się rozwojem branży outsourcingu i nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Fundacja współpracuje z sektorem publicznym (miasta, agencje rozwoju regionalnego, specjalne strefy ekonomiczne, parki naukowo-technologiczne, parki przemysłowo-technologiczne) i prywatnym w Polsce oraz międzynarodowymi organizacjami sektora outsourcingu, m.in. z Global Sourcing Association. W 2016 roku uznana została przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu za najlepszą Instytucję Otoczenia Biznesu w Polsce.

Tematyką drugiego dnia kongresu będzie szeroko rozumiany employer branding, czyli, najprościej ujmując, budowanie wizerunku pracodawcy. Z punktu widzenia Centrum Obsługi Inwestora to bardzo ważny temat, bo rynek pracy zmienia się na bieżąco. A Częstochowie szczególnie zależy na jakości miejsc pracy. Stąd przecież program Teraz Lepsza Praca.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.