Linie Wizz Air nie uznały własnych zapewnień z maili, że jeśli nie wybierzemy żadnej z trzech propozycji w związku ze zmianą daty lotu, to automatycznie zwrócą nam 120 proc. ceny biletu w formie kredytu na konto Wizz. A przy okazji coś ważnego przemilczały.

Biuro Interwencji Turystycznej powstało specjalnie dla Was. Kłopoty w podróży? Hotel z pluskwami? Przesympatyczni gospodarze? Opowiedzcie, co Was spotkało w czasie urlopu. Czekamy na listy o trudnych sprawach, ale też o praktykach, które warto pochwalić: wakacje@wyborcza.pl

Nasze wakacje 2024 na przełomie czerwca i lipca zaczęliśmy planować z półrocznym wyprzedzeniem. Zależało nam bowiem na zarezerwowaniu na południu Francji konkretnego domu, upatrzonego podczas któregoś z wcześniejszych pobytów. 28 grudnia 2023 r. kupiliśmy dla dwóch osób bilety z Krakowa do Lyonu i z powrotem. Lyon miał być przystankiem: chcieliśmy tam przenocować, zwiedzić miasto, po czym pojechać na parę dni w jeszcze jedno miejsce (wynikało to z dat lotów, które nie odbywają się codziennie) - a następnie do "docelowego" domu w Prowansji.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Bartosz T. Wieliński poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Kupiliśmy z półrocznym wyprzedzeniem wakacje z Coral travel, lot obsługiwał Enter Air. Pasowały nam bardzo godziny lotów. Niestety kilka dni przed wylotem, kiedy przestały obowiązywać możliwości bezpłatnej zmiany terminu wakacji, godziny lotów uległy drastycznej zmianie. Odmówiono nam zmiany terminu wakacji. Trudno, polecieliśmy, ale z 7 dni wakacji zostało nam realnie 5. Po powrocie złożyłem reklamację, którą oddalono. Coral stwierdził, że mógł żonglować godzinami w obrębie jednej daty, a poza tym to Enter Air itp, itd. Pozwałem ich i po pół roku wygraliśmy sprawę, odzyskaliśmy kilka tysięcy złotych i poczucie sprawiedliwości. Konkluzja, nie odpuszczać kiedy wiecie, że macie rację. Powodzenia z WizzAir!
    @Some_say
    Brawo !
    już oceniałe(a)ś
    13
    0
    Jeden wniosek: nie korzystać z tych jakoby tanich linii, kierowanych przez nie budzącego zaufania dyrektora z Węgier.
    @chardonnay
    ... i zapewne pociotka z mafii orbana.
    już oceniałe(a)ś
    11
    0
    @chardonnay
    Te linie nie są tanie, tylko niskokosztowe (ang. low cost carriers). W sensie takim, że linia lotnicza ma niskie koszty działalności.
    już oceniałe(a)ś
    14
    0
    @chardonnay
    Lot ma za to standardowo ovebooking, i też nigdy nie wiesz czy przy bordingu wejdziesz do samolotu.
    już oceniałe(a)ś
    10
    0
    @chardonnay
    to, czy to sa "tanie linie", czy nie nie ma zadnego znaczenia. Mialam juz dwukrotnie podobna sytuacje z Luhthansa
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @Joanna Żamejć
    Znaczenie ma. Wizzair jest dużo bardziej nieuczciwy od LH.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Byliśmy z żoną i dwójką dzieci na tegoroczną Wielkanoc w Rzymie. Mieliśmy wylot LOT-em z Warszawy w środę przed Wielkanocą o 8 rano, powrót w kolejną środę o 20 z Rzymu. Brat żony ze swoją żoną, dziećmi i teściami miał lecieć z Gdańska Wizzairem w tych samych dniach - w środę rano z Gdańska, z Rzymu w kolejną środę po południu. Wizzair tak im poprzestawiał godziny, że przylecieli w środę około północy, a wylatywali w kolejną środę o 7 rano. Stracili dwa dni na miejscu, ich bilety były w sumie może tańsze od naszych o jakieś 200 zł łącznie, a Wizzair tłumaczył się siłą wyższą w postaci braku maszyn. Rzeczywiście, jak potem czytałem, mieli poważny systemowy problem z brakiem części do serwisu silników w swoich Airbusach, ale ci to pasażera obchodzi?

    Zapewne opisany w tekście przypadek to ten sam casus braku wolnych maszyn.
    @pankracypanasiuk
    A czy dadzą mi polecieć taniej z powodu braku wolnych złotówek?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Niby tanie linie a w pakiecie tyle przygód! A że niekoniecznie przyjemnych...
    już oceniałe(a)ś
    31
    1
    Warto jeszcze dodać, że samo połączenie z Call Center to opłata około 4 zł za minutę.
    @ZosiaK96
    Zatem dodajesz billing z tych połączeń do pozwu.
    już oceniałe(a)ś
    13
    0
    @ZosiaK96
    Bzdura. Jest polski normalny numer.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    nie zapominajcie o kosztach obslugi prawnej
    @fisher
    Niestety koszty obsługi prawnej, które można odzyskać pozwem, są regulowane tabelką i zazwyczaj nie pokrywają realnie poniesionych kosztów.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Powodzenia.
    Daj znać Chłopaku czy coś ugraliście/wyszarpaliście.
    już oceniałe(a)ś
    23
    2
    Wizzair to najgorsza linia w Europie. Korzystam raz na kilka lat, jeśli naprawdę wszystkie inne opcje są wykluczone.
    @ffstv1
    Chyba nie korzystałeś z Ryanair...
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @Gonzoe
    Fanem Ryanairu nie jestem, ale wizz jest dużo, dużo gorszy.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1