Władze Częstochowy w najbliższych latach chcą pozyskać dofinansowanie na przebudowę głównej ulicy Tysiąclecia oraz fragmentu ul. Ludowej wraz przebudową skrzyżowania w Kiedrzynie. Niedługo MZD ma rozpisać przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.
O tym, że droga wojewódzka 483, czyli ciąg al. Armii Krajowej, ul. Kisielewskiego i fragment Ludowej, będzie przebudowywana mówi się już od jakiegoś czasu. Miasto wymienia ten projekt jako jeden z najważniejszych - obok Bugajskiej bis i przedłużenia Obrońców Westerplatte - w kontekście przyszłych funduszy europejskich.
Teraz wiemy już, że miejscy drogowcy szykują się do rozpisania przetargu na zaprojektowanie rozbudowy DW483. Projektem ma być objęty odcinek od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Armii Krajowej do ul. Kiedrzyńskiej oraz fragment od skrzyżowania ul. Ludowej z Narcyzową. Dokumentacja będzie też zawierać przebudowę skrzyżowania ul. Kisielewskiego z Ludową i Sejmową w centrum Kiedrzyna. Obecnie tworzą się tam często korki, a planowana inwestycja ma rozwiązać te problemy. Zapewne powstanie tam rondo z czterema wlotami.
Wszystkie komentarze
"Uśrednicowienie" zostało zrobione kilkanaście/kilkadziesiąt lat temu. Pamiętam jeszcze czasy, kiedy Księżycowa i Chochriakowa (obecna Kurpińskiego) miały normalne skrzyżowania. W tej chwili zostały już tylko połączenia z głównymi ulicami i nie za bardzo da się jeszcze coś zaślepić.
Ja też pamiętam a po cyrkach z al. WP co przerabiana ma być na quasi kulawą autstrade zaczynam mieć obawy iż mogę nie docenić geniuszu i pomysłowości drogowców z naszego miasta.
Jeżeli, jak wynika z planów, nie będą rozbudowywać ulicy, to nie ma za bardzo powodów do wycinania zieleni. Chyba, że będą chcieli przebudować wszystkie przystanki autobusowe, tak żeby miały zatoki. Wtedy rzeczywiście jakieś pojedyncze drzewa lub krzewy trzeba będzie wyciąć, ale mam nadzieję, że będzie to kilka, a nie kilkadziesiąt roślin.
W kwestii zatok polecam włodarzom przejechać się do Jaworzna. Ewentualnie odsyłam do artykułu: www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/jaworzno-likwiduje-zatoki-autobusowe-60814.html
Jak wynika ze wskazanego artykułu w Jaworznie zrobiono to na mniej uczęszczanych ulicach. Tu mówimy o drodze wojewódzkiej, czyli z założenia właśnie na nią ma być kierowany ruch.
już nieważne z tą zielenią, niech nie zaczynają nowej zanim nie skończą starych