Władze Częstochowy w najbliższych latach chcą pozyskać dofinansowanie na przebudowę głównej ulicy Tysiąclecia oraz fragmentu ul. Ludowej wraz przebudową skrzyżowania w Kiedrzynie. Niedługo MZD ma rozpisać przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.

O tym, że droga wojewódzka 483, czyli ciąg al. Armii Krajowej, ul. Kisielewskiego i fragment Ludowej, będzie przebudowywana mówi się już od jakiegoś czasu. Miasto wymienia ten projekt jako jeden z najważniejszych - obok Bugajskiej bis i przedłużenia Obrońców Westerplatte - w kontekście przyszłych funduszy europejskich.

Teraz wiemy już, że miejscy drogowcy szykują się do rozpisania przetargu na zaprojektowanie rozbudowy DW483. Projektem ma być objęty odcinek od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Armii Krajowej do ul. Kiedrzyńskiej oraz fragment od skrzyżowania ul. Ludowej z Narcyzową. Dokumentacja będzie też zawierać przebudowę skrzyżowania ul. Kisielewskiego z Ludową i Sejmową w centrum Kiedrzyna. Obecnie tworzą się tam często korki, a planowana inwestycja ma rozwiązać te problemy. Zapewne powstanie tam rondo z czterema wlotami.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
Tylko miejmy nadzieję iz Alei Armii Krajowej nie potraktują tak samo jak Alei Wojska Polskiego czyli nie przebudują jej na trasę Średnicową - bis albo jak kto woli drugą kulawa autostradę. Moze jestem zbyt ostrożny ae coś podobnego planowane jest zrobić z al. WP. Poważnie utrudniając życie mieszkańcom dz. Błeszno i Raków.
@xyz_xyz1
"Uśrednicowienie" zostało zrobione kilkanaście/kilkadziesiąt lat temu. Pamiętam jeszcze czasy, kiedy Księżycowa i Chochriakowa (obecna Kurpińskiego) miały normalne skrzyżowania. W tej chwili zostały już tylko połączenia z głównymi ulicami i nie za bardzo da się jeszcze coś zaślepić.
już oceniałe(a)ś
1
0
@pbe64
Ja też pamiętam a po cyrkach z al. WP co przerabiana ma być na quasi kulawą autstrade zaczynam mieć obawy iż mogę nie docenić geniuszu i pomysłowości drogowców z naszego miasta.
już oceniałe(a)ś
1
0
W kwestii ochorny zieleni podczas inwestycji drogowych nie mam za grosz zaufania do MZD. Obawiam się, że projekt i tak będzie przewidywał wyrżnięcie sporej części drzew i krzewów.
@piopok
Jeżeli, jak wynika z planów, nie będą rozbudowywać ulicy, to nie ma za bardzo powodów do wycinania zieleni. Chyba, że będą chcieli przebudować wszystkie przystanki autobusowe, tak żeby miały zatoki. Wtedy rzeczywiście jakieś pojedyncze drzewa lub krzewy trzeba będzie wyciąć, ale mam nadzieję, że będzie to kilka, a nie kilkadziesiąt roślin.
już oceniałe(a)ś
1
0
@pbe64
W kwestii zatok polecam włodarzom przejechać się do Jaworzna. Ewentualnie odsyłam do artykułu: www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/jaworzno-likwiduje-zatoki-autobusowe-60814.html
już oceniałe(a)ś
1
0
@piopok
Jak wynika ze wskazanego artykułu w Jaworznie zrobiono to na mniej uczęszczanych ulicach. Tu mówimy o drodze wojewódzkiej, czyli z założenia właśnie na nią ma być kierowany ruch.
już oceniałe(a)ś
1
0
Zaczynano od likwidacji zatok osiedlowych. Obecnie jedyne zatoki, które można spotkać to te wzdłuż krajowej 46tki, odpowiednika naszej Al. WP. W takim Londynie też nie uświadczysz zatok, nawet na głównych arteriach. Po prostu autobus zatrzymuje się tam na te 45 sekund i tyle. To i tak wciąż krócej niż nie jeden cykl świateł.
już oceniałe(a)ś
0
0
Już się boję, co wymyśli MZD. Każda inwestycja drogowa zubaża nasze miasto nie tylko w zieleń, ale i estetykę.
@Wisg
już nieważne z tą zielenią, niech nie zaczynają nowej zanim nie skończą starych
już oceniałe(a)ś
0
0
Żadnych przebudów zanim nie skończycie Alei WP i Głównej. Trzecią stronę jeszcze rozkopać, pewnie a my będziemy latać
już oceniałe(a)ś
1
0