Każda z nich ma ok. 36 metrów długości i waży 15 ton. Belki posłużą do budowy wiaduktu, który połączy śródmieście Częstochowy, przeciętego torami kolejowymi.

Prace przy budowie przedłużenia ul. 1 Maja sprawnie posuwają się do przodu. Już wiosną na zdjęciach z drona było widać zarys powstającej ulicy, a od kilkunastu tygodni trwają prace przy rondzie Mickiewicza, które obecnie jest całe rozkopane. Ruch odbywa się jedynie na osi al. Wolności - Niepodległości.

Ekipy budowlane pracują w kilku miejscach jednocześnie w tym przy samym torowisku, gdzie powstają elementy przyszłego wiaduktu. Do Częstochowy od kilku tygodni docierają stalowe belki, które będą stanowić dźwigary ustroju nośnego.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Małgorzata Bujara poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Mnie interesuje rondo Mickiewicza, na którym od 5 sierpnia zaczęto zdzierać asfalt. Po prawie 2 miesiącach trochę wykopów porobiono, a poza tym nic się nie dzieje. No i zapomniano o pieszych. Jak dojść z tramwaju lub do tramwaju np. Do/z Filomatów? Wszędzie są wykopy. A jak przejść, kiedy będzie błoto? Ponadto osoby z niepełnosprawnością ruchową lub na wózkach mieszkające w okolicach ronda i Filomatów do końca 2025 roku są wykluczone komunikacyjnie. Może by Pan Hasik wypowiedział się na ten temat a Wyborcza zajnteresowała się tematem.
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    Straszne. Takie elementy konstrkcyjne mogła kiedyś Huta Częstochowa wykonać.
    K...a mać kraj montowni badziewia wszelakiego i Lidla - Aldika....
    @Wstalimyzkolan
    Liberałowie "uratowali" nasz kraj rozsprzedając firmy, więc teraz jesteśmy prawdziwymi demokratami (i klientami).
    już oceniałe(a)ś
    4
    2
    @Wstalimyzkolan
    ale naprawdę przerażające jest to że się to robi w Luksemburgu, ciekawe jakie były ceny jednej sztuki i za ile zrobili by to w Polsce
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Czyli były duże protesty żeby nie burzyć zakładu Elaneksu pod budowę drogi, po czym parę lat później projekt stadionu dla Rakowa zakłada wybudowanie go w miejscu zakładu Elaneksu i już nie ma protestów?
    @p10tr3k111
    Eeee bo to wiadomo że stadion na terenie elanexu za pół miliarda to blef Matyjaszczyka dalej będzie ruina postępująca w elanexie aż się zawali zupełnie .....
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Stal samopatynująca ? Kiedyś (ale i obecnie) nazywana trudnordzewiejącą. Ale samopatynująca lepiej brzmi....
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    po małym reserchu okazało sie że to spółka arcelormittal ma siedzibę w Luxemburgu, mają tam też hutę w miejscowości Esch-sur-Alzette, tylko ile kosztował transport tych stalowych belek? ArcelorMittal ma przecież swoje zakłady w Świętochłowicach, Krakowie, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej...ale to redaktorzy wyborczej biorą pieniądze za napisanie takiego artykułu
    @vox_populi_2020
    może przywieźli z Dąbrowy Górniczej, ale ważna kto fakturę wystawia. Koszty, koszty, państwo płaci, my płacimy. Polska to bogaty kraj. I pomyśleć, ze jeszcze niedawno na Rakowie produkowano mosty dla Warszawy
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Z Luksemburga? A jak tam huta jest ?
    już oceniałe(a)ś
    1
    1