CUK szuka operatora rowerów miejskich. Tym razem zamówienie nie ogranicza się do zarządzania systemem, ale też obejmuje dostawę 140 nowych jednośladów i ulepszenie 100, które miasto już posiada. Wszystkie mają być pojazdami IV generacji, co pozwoli np. na zwrot poza stacją.
Po kilku latach funkcjonowania w 2024 r. szykują się większe zmiany w systemie rowerów miejskich w Częstochowie. Centrum Usług Komunalnych rozpisał przetarg mający wyłonić firmę, która przygotuje system i będzie nim zarządzać do końca października 2025 r.
Najważniejszą zmianą jest wprowadzenie do systemu rowerów IV generacji i trzeba przyznać, że jest to rewolucja. Takie jednoślady pojawiły się w Polsce kilka lat temu. Pierwsze miały je Poznań i Kraków. Z czasem coraz więcej miast się na nie decydowało.
Wszystkie komentarze
"Użytkownicy niestety wykazują się czasem totalną bezmyślnością" ...bardzo delikatne, wręcz dyplomatyczne he he :) stwierdzenie P.S mam dokładnie takie same przemyślenia odnośnie "porzucanych" hulajnóg (szczególnie rowerzyści wiedzą o co chodzi) i kreatywnej głupoty osób, które tak czynią
Co sądzicie w tym temacie?
Mam nadzieję (?) , że po opisywanych w artykule zmianach, miejskie rowery będą "zostawiane" w cywilizowany sposób - ale myślę, że tak właśnie :) będzie (do tej pory, przez już dość długi okres działania rowerów miejskich chyba tylko raz czy dwa widziałem rower "porzucony" w krzakach/innym dziwnym miejscu). Pozdrawiam
Patrząc na podobny system, który działa we Wrocławiu wystarczy że zakończysz najem roweru 4.0 i zablokujesz go w pobliżu stacji. Nie musisz go wczepiać do raka.
Będzie ok. Patrząc na specyfikację to tylko Nextbike wchodzi w grę. Oni mają już gotowe takie rozwiązania.